Wednesday, November 19, 2008

SAMBUTAN JUBLI PERAK PAS KAW. SELAYANG

Hari ini,Jumaat (14 Nov 2008), mama hanya bertugas mengawas peperiksaan sehingga pukul 8.30 pagi kerana calon yang sepatutnya menduduki peperiksaan pagi ini tidak hadir. Jadi, mama pulang ke rumah sejurus selepas menghantar soalan balik semula ke bilik kebal. Auntie Rad berada di rumah mama sejak semalam. Dia baru sahaja selesai peperiksaan di kampusnya, UM.

Rancangan awal, Auntie Rad mahu bekerja untuk tahfiz mama dan ayah, menggantikan Auntie Iza. Tapi ada hal yang tidak boleh dielakkan. Rancangan itu terpaksa dibatalkan. Pukul 3.30 petang, mama ke sekolah untuk menyambung tugasan di bilik SPBT dan menghantar buku rekod P&P ke pejabat.

Mama ketika bertugas di meja pendaftaran.

Kepala mama ligat berfikir, masih ada lagikah barang-barang yang perlu dibeli untuk ke program esok. Semalam mama dan Auntie Dayah ke Tesco untuk beli barang-barang tersebut. Harap-harap semuanya dah beli, tiada yang tertinggal. Malam ni mama ditemani Auntie Aimi dan Auntie Uwie. Auntie Aimi baru saja di’posting’kan ke SMK Teluk Panglima Garang, Kuala Langat. Auntie Uwie pula baru selesai peperiksaan akhir semester di UPSI.

Auntie Aimi dan Auntie Uwie bersama mama malam ini.

Malam ini mama bertugas di meja pendaftaran ahli Pas dan Kelab Penyokong Pas di Stadium MPS sempena sambutan Jubli Perak Pas Kaw. Selayang. Hujan lebat di awal majlis menyebabkan hadirin yang hadir kurang menggalakkan. Namun, sambutan ini tetap meriah dengan pembukaan oleh Juara Akademi Al-Quran dengan alunan tilawah Al-Quran yang cukup merdu. Selain itu, persembahan nasyid dari kumpulan In-Team dan juga As-Saufee turut membuatkan hadirin terhibur di kala hujan renyai-renyai. Acara kemuncak adalah mendengar ucapan daripada YB Dr. Hasan Ali yang penuh bersemangat dan dorongan untuk semua pendokong dan penyokong parti agar terus berusaha menguasai pentadbiran dan menjadikan kebajikan rakyat sebagai misi utama Pakatan Rakyat.

Mama bersama Nisa' Selayang~

Mama pulang ke rumah pukul 12.30 tengah malam. Auntie Dayah tidur di rumah mama malam ni bagi menyiapkan fail-fail peserta untuk program KPS esok. Pukul 2.30 pagi, mama dan Auntie Dayah terpaksa keluar lagi ke pasar borong NSK. Air mineral yang telah dibeli sebelum ini dirasakan tidak cukup untuk sepanjang program. Nasib baik NSK dibuka 24 jam,kalau dibeli esok pasti tak sempat sebab bertolak awal. Alangkah baiknya, jika ayah ada di sisi mama tika ini.... Penatnya.....bisik hati mama.

“Ya Allah....ikhlaskan aku dalam bekerja untuk agamaMu. Ya Muhaimin...jadikan kepenatan ini mahar untuk ku memperolehi redhaMu...”

No comments: